کد مطلب: 172490
پاي درد دل‌هاي ستار معصومي سفيددشتي، قهرمان او اسپرت جهان
هزينه شخصي 6 ميليون توماني براي به اهتزاز درآمدن پرچم ايران/ مسئولان حمايتم نکردند!/ براي پرداخت هزينه اعزام به مسابقات، کارگري مي‌کنم!
تاریخ انتشار : 1396/09/30
نمایش : 1920
قهرمان او اسپرت جهان در چهارمحال و بختياري گفت: خود ورزشکاران بايد هزينه‌هاي اعزام به مسابقات را تامين کنند، اما اداره ورزش و جوانان مي‌تواند در اين زمينه کمک کند و اسپانسر ورزشکاران باشد يا در جذب اسپانسر به ورزشکاران کمک کند، و اين بارِ هزينه را از دوش ورزشکاران بردارند.
به گزارش هفت چشمه، ستار معصومي ورزشکار رشته او اسپرت که چندي پيش موفق به کسب مدال طلا در مسابقات جهاني در کشور هندوستان شد در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ گفت: متولد ۱۳۷۰ و دانشجوي ترم ۶ رشته مديريت صنعتي هستم.

وي با بيان اينکه از سال ۱۳۸۲ ورزش را در رشته کشتي تحت نظر استاد تبريزيان در بروجن آغاز کردم مي‌گويد: سال ۱۳۸۷ به دلايلي مجبور به ترک ورزش کشتي شدم و در همين زمان رشته کنگ‌فو را زير نظر استاد محمدحسين ايزدي در سفيددشت شروع کردم.

معصومي ادامه مي‌دهد: در سال ۸۹ به صورت حرفه‌اي در رشته کنگ‌فو شروع به فعاليت کردم و در مسابقات کشوري موفق به کسب مقام شدم.
 

وي مي‌افزايد: در سال ۱۳۹۲ به دليل اعزام به خدمت سربازي ساکن اصفهان شده و در همان جا ورزش را ادامه دادم.

معصومي با بيان اينکه در رشته‌هاي بوکس، کونگ‌فو و دوميداني چندين مقام کسب کردم مي‌گويد: در سال ۹۴ به تيم ملي براي اعزام به مسابقات لهستان دعوت شدم که به دلايلي به اين مسابقات نرسيديم و از فرودگاه برگشتيم.

اين ورزشکار چهارمحالي با اشاره به اينکه همچنين در سال ۹۵ به مسابقات ايتاليا دعوت شديم که آقاي گودرزي اعزام را لغو کرد ادامه مي‌دهد: امسال خدا را شکر اعزام با مشکل مواجه نشد و موفق به حضور در مسابقات جهاني در هندوستان شديم.

معصومي با تاکيد بر اينکه از نظر مالي در اين مسير هيچ کس به ما کمک نکرد اما قول‌هايي مدير ورزش وجوانان بروجن به ما داده است ادامه داد: متاسفانه مسئولان در اين زمينه کمکي به من نداشتند.

او اضافه مي‌کند: انتظاري که همه ورزشکاران از مسئولان ورزش استان دارند فقط و فقط حمايت است، تا به اين طريق افراد ديگري که قصد ورود به اين ورزش را دارند دلسرد نشوند و بدانند که اگر به جايي رسيدند حمايتي هم هست.

اين ورزشکار چهارمحالي مي‌گويد: ورزشکاران با آسيب‌هاي بسياري مواجه هستند و هزينه‌هاي بسياري را بايد متحمل شوند تا بتوانند ورزش را ادامه دهند.

وي ضمن تشکر از مردم شهر سفيددشت و آقاي پرسته و معاون‌شان که به استقبال ورزشکاران قهرمان مي‌روند ادامه مي‌دهد: من از مسئولان شهرم گلايه هم دارم که چرا هيچ حمايتي از ورزشکاران ندارند.
 

معصومي با اشاره به اينکه پنج سال است در اصفهان سکونت دارم اما هر زماني که مسابقه‌ايي برگزار شد من ترجيح دادم براي استانم مسابقه بدهم مي‌گويد: براي اعزام به مسابقات هندوستان به دليل افزايش قيمت دلار بايد ۶ ميليون تومان شخصا پرداخت مي‌کرديم، با سختي‌هاي بسياري ۳ ميليون از اين مبلغ را جور کردم.

وي اضافه مي‌کند: براي ۳ ميليون ديگر رايزني‌هاي بسياري داشتم که قبول کنند از من چک بگيرند اما شرط گذاشتندکه بايد چک کارمندي باشد، چون کارمند آشنا نداشتم با اداره ورزش و جوانان، شهردار و شوراي شهرمان تماس گرفتم که اگر امکانش هست چک کارمندي برايم بدهند و پدرم در ازاي آن چک يا سفته بدهد، اما متاسفانه قبول نکردند.

معصومي در ادامه مي‌گويد: مجدد تماس گرفتم که چک کارمندي ندارم و با کمک و تلاش آقاي باقري رئيس انجمن او اسپرت استان که پشت چک برادرم را امضا کردند و از ايشان تشکر هم مي‌کنم، توانستم در مسابقات شرکت کنم.

اين ورزشکار چهارمحالي اضافه مي‌کند: در يک کارگاه کابينت‌سازي شاگرد هستم و از امروز که چند روزي از مسابقاتم مي‌گذرد سر کار آمدم تا بتوانم مبلغ چک را پرداخت کنم.

وي در ادامه مي‌فزايد: خود ورزشکاران بايد هزينه‌هاي اعزام به مسابقات را تامين کنند، اما اداره ورزش و جوانان  مي‌تواند در اين زمينه کمک کند و اسپانسر ورزشکاران باشد يا در جذب اسپانسر به ورزشکاران کمک کند، و اين بارِ هزينه را از دوش ورزشکاران بردارند.
 

معصومي مي‌گويد: به همه جوانان چهارمحال و بختياري و همه جوانان کشورم توصيه مي‌کنم وارد ورزش شوند و به اين ترتيب الگوي ديگران باشند و بتوانند پرچم ايران را در مجامع بين‌المللي بالا ببرند.

اين ورزشکار چهارمحالي تاکيد مي‌کند: از طرفي هم از مسئولان درخواست مي‌کنم جوانان را حمايت بيشتري کنند تا اگر کسي وارد اين عرصه شد و به جايي رسيد به دليل وجود مشکلات از مسير باز داشته نشود، چون ورزشکار کارش را تا جايي ادامه مي‌دهد و از آنجا به بعد بايد بخاطر دلش کار کند و اگر اين ورزشکار از ادامه مسير باز بماند ممکن است به راه‌هاي نادرستي کشيده شود.

معصومي در انتها مي‌گويد: چون خيلي براي اعزام اذيت شدم قصدم اين بود که بعد از بازگشت از مسابقات جهاني، ورزش حرفه‌ايي را کنار بگذارم و هنوز هم درحال فکر کردن هستم که چه کنم، اما اگر ادامه دهم فقط براي استانم مسابقه خواهم داد چون من اگر لازم باشد براي استانم جانم را هم فدا خواهم کرد، و اين با وجود اين است که پيشنهادات بسياري براي مسابقه در استان‌هاي همجوار داشته و دارم.

انتهاي پيام/۱۰۲۶ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg